In de praktijk

Waar worden fleetmanagement oplossingen eigenlijk voor gebruikt? Welke resultaten kun je er mee bereiken? Hoeveel tijd kost het om zo’n systeem te implementeren?
Kortom: u zit vast met een heleboel vragen en u bent daarin zeker niet de enige. Wij hebben daarom voor u wat voorbeelden die u een indruk geven hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat.

 

A. Jansen B.V.

“EasyTrack sluit aan bij al onze diverse activiteiten in de betonverwerking, hierdoor kunnen ook wij efficiënt werken” Jansen B.V. heeft een wagenpark van ongeveer 170 voertuigen en opleggers met daarbij ongeveer 300 man personeel. Sinds april 2013 maken ze gebruik van EasyTrack (geïntegreerd met TMS) om al deze mensen effectief in te kunnen zetten en alle processen in goede banen te leiden. Virgenie Jansen was onderdeel van het projectteam om het nieuwe systeem te kiezen en te implementeren.

Lees meer


Drenthe Tours

“Met de automatische urenverantwoording besparen wij anderhalf uur aan administratie per dag” “Rietveld was eigenlijk de enige optie omdat wij al gebruik maakte van Trip en Rietveld als enige aanbieder de koppeling hiermee heeft.” Aldus Klaas Jan de Vries. “We zijn begonnen met boordcomputers omdat we graag automatische urenverantwoording wilde hebben. Daarom zijn we in december 2013 begonnen met het proefdraaien met 1 bus en ongeveer 3 chauffeurs en aangezien dat goed ging zijn nu bijna al onze touringcars voorzien van EasyTrack en EasyDrive.

Lees meer


Gemeente Breda

“Door snellere afhandeling van meldingen uit de wijk hebben wij EasyTrack al in een paar maanden terugverdiend.” De ondernemingsraad van de Gemeente Breda heeft de doelstelling om de bedrijfsvoering van de Gemeente te verbeteren zonder aan de identiteit van haar medewerkers te komen, dit was ook de insteek bij het proces om een fleetmanagement systeem aan te schaffen. Vanuit het wagenparkbeheer kwam de suggestie om een dergelijk systeem te implementeren zodat zij beschikking zouden krijgen over completere managementgegevens, zoals het aantal gereden kilometers en de inzet van voertuigen. Daarnaast zou dit voor de Afvalservice een grote efficiency slag kunnen betekenen bij de bedrijfsprocessen.

Lees meer


Gemeente Noordoostpolder

“Door de automatische ritregistratie van privé of zakelijk gebruik van het voertuig kunnen wij de Belastingdienst altijd voorzien van de juiste informatie.” Wijzigingen in de wet- en regelgeving omtrent de belastingdienst waren voor de Gemeente Noordoostpolder reden om te gaan kijken naar een ritregistratiesysteem. De bewijslast inzake privé gebruik van bedrijfsvoertuigen ligt bij de werkgever en dus moet de Gemeente de ritregistratie kunnen overleggen.

Lees meer


PAX Bouw- en industrieservice

“Met EasyDrive hebben wij inzicht in ons brandstofverbruik en dat is de beste start om te gaan besparen.” Het wagenpark van Pax Bouw- en Industrieservice Heerenveen was uitgerust met voertuigvolgsystemen, maar in 2012 werden deze systemen niet langer meer ondersteund door de leverancier en moest Pax op zoek naar een andere oplossing.

Lees meer


SnelleVliet Touringcars

“Door de koppeling met Trip maken wij nu automatisch nauwkeurige nacalculaties en kunnen wij direct factureren” SnelleVliet Touringcars is sinds april 2014 klant bij Rietveld. Ongeveer 30 voertuigen zijn aangesloten op EasyTrack met daarbij de rijstijl assistent EasyDrive en EasyTacho voor het op afstand uitlezen van de tachografen. Daarnaast is er een koppeling gemaakt met Trip, hetgeen volgens Ruud van der Marel, de directeur van SnelleVliet, de belangrijkste motivatie was voor SnelleVliet om voor Rietveld te kiezen.

Lees meer


Van Vulpen

“Met EasyDrive hebben wij al een brandstofbesparing van 8% gerealiseerd” Van Vulpen B.V. uit Gorinchem heeft, als aannemer in de aanleg van kabels en leidingen voor gas, water en elektra, meer dan 100 grotere machines en zo’n 160 voertuigen waarvan het overgrote deel bestaat uit bestelbussen. De onderneming verbruikt op jaarbasis minimaal een miljoen liter brandstof en veroorzaakt daarmee dus ook de nodige CO2-uitstoot.

Lees meer


Wigchers Internationaal Transport

Wigchers Transport maakt automatiseringsslag in samenwerking met Rietveld Bij Wigchers Internationaal Transport zit het streven naar efficiëntie opgeslagen in het DNA van de organisatie. Al jaren maakten zij gebruik van track & trace, een brandstofmanagementoplossing en een tool voor het structureren van tachograafdata. Om hierin een extra stap te zetten hebben ze in februari gekozen om al deze oplossingen onder één dak te brengen. De directie, bestaande uit Jaap Wigchers en Hedy Smit-Wigchers, heeft hiermee het doel voor ogen om nog flexibeler te kunnen werken en de communicatie tussen de afdelingen te kunnen stroomlijnen.

Lees meer