“EasyTrack sluit aan bij al onze diverse activiteiten in de betonverwerking, hierdoor kunnen ook wij efficiënt werken”

Jansen B.V. heeft een wagenpark van ongeveer 170 voertuigen en opleggers met daarbij ongeveer 300 man personeel. Sinds april 2013 maken ze gebruik van EasyTrack (geïntegreerd met TMS) om al deze mensen effectief in te kunnen zetten en alle processen in goede banen te leiden.

 Virgenie Jansen was onderdeel van het projectteam om het nieuwe systeem te kiezen en te implementeren.

“Aanleiding voor het zoeken naar een nieuw systeem was met name de urenverantwoording die we wilden automatiseren met het doel om efficiënter te kunnen werken. Wij hebben een heel divers wagenpark met veel verschillende activiteiten. Onder A. Jansen B.V. vallen zes werkmaatschappijen met activiteiten op o.a. het gebied van betonwaren, infra, recycling en transport. Met al deze verschillende activiteiten zagen we EasyTrack van Rietveld als het meest geschikt om ons hierbij te ondersteunen. Met EasyTrack kunnen wij voor al deze werkzaamheden de uren verantwoorden; voor elk type voertuig hebben we op maat gemaakte vragenpaden.”

“Met de automatische uren verwerking via EasyWatch is het invullen
en verwerken van urenbriefjes voor ons verleden tijd.”

Virgenie Jansen hield zich tijdens de implementatie ook bezig met het milieu en CO2-besparing. “Ons bedrijf is aangesloten bij de CO2-prestatieladder en we zitten inmiddels op niveau 3. Voorheen verwerkte ik tankbonnen handmatig om zo een overzicht te krijgen van de CO2-uitstoot van ons wagenpark. Dit kostte natuurlijk ontzettend veel tijd en daarom hebben we besloten om ook EasyDrive Solo te installeren. Nu heb ik op elk moment een gedetailleerd overzicht van het brandstofverbruik en kan ik de voertuigen en chauffeurs ook onderling vergelijken. Met een divers wagenpark bestaande uit o.a. mixers en pompen is het fijn dat we met EasyDrive voertuigen binnen groepen kunnen vergelijken.
We kunnen na anderhalf jaar EasyTrack al merken dat de administratieve last verminderd is. Het handmatig invullen van de activiteiten en het verwerken van de urenbriefjes kostte ontzettend veel tijd en nu is dat voor bijna volledig geautomatiseerd. Ook weten we zeker dat we een hoop kosten besparen door de urenverwerking via EasyWatch te doen. We voorkomen hiermee dat chauffeurs begin en eindtijden voor hen voordelig afronden.
De brandstofbesparing die we nu realiseren is niet direct te meten omdat wij nog meer maatregelen hebben genomen om de CO2-uitstoot te realiseren en met alles bij elkaar is ons verbruik zeker gedaald. Met een verbruik van 6 á 7 miljoen liter per jaar scheelt dit dan ook aanzienlijk in de kosten.

EasyTrack en EasyDrive voldoen zeker aan onze verwachtingen. We werken nu efficiënter en in de toekomst willen wij graag nog samenwerken met Rietveld om onze orders toe voegen aan het systeem.”

De kracht van Rietveld

25 jaar ervaring met Fleetmanagement
No-nonsense cultuur
Altijd een oplossing op maat
Korte communicatielijnen
Gespecialiseerd in Tachograafmanagement
Alle disciplines onder één dak

Vragen?

Ons team staat dagelijks voor u klaar! U kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer van 8:00 – 17:30 uur.

+31 (0) 184 65 29 10