Boordcomputer met GARMIN-navigatie speciaal voor veiligheidsregio’s

Veiligheid en efficiënt werken zijn voor elke organisatie belangrijke thema's, maar dubbel zo belangrijk wanneer het dagelijkse werk bestaat uit het redden van mensen uit levensgevaarlijke situaties. Daarom was dit ook het uitgangspunt van Rietveld bij het ontwikkelen van een speciale boordcomputer voor Veiligheidsregio's.

Boordcomputer voor Brandweer

In samenwerking met diverse partners, waaronder de DBK (Digitale Bereikbaarheidskaart) en JEWEL, zijn wij tot een multifunctioneel en intelligent systeem gekomen dat razendsnel werkt. Inmiddels werken diverse Veiligheidsregio's binnen Nederland hiermee en wordt er ook al overkoepelend samengewerkt, waardoor er directe communicatie tussen aangrenzende regio's mogelijk is.

  • Exacte realtime posities en accurate ritregistraties
  • Volledige integratie met huidige backoffice-systemen en applicaties van derde partijen
  • Kwaliteitsnavigatie van GARMIN (eventueel in combinatie met de Digitale Bereikbaarheidskaart)
  • Modulaire uitbreiding op aanvraag

Neem nu vrijblijvend contact met ons op via het formulier en wij informeren u graag verder over de mogelijkheden.

Veiligheidsregio's die reeds met onze boordcomputers werken:

"Waar onze vraag startte met het vinden van een goed navigatiesysteem, vonden we in de boordcomputer van Rietveld, een betaalbare oplossing die goed te integreren is met onze bestaande systemen en functies van derde partijen"

Veiligheidsregio Zeeland was op zoek naar een systeem wat ondersteunt tijdens spoedritten en operationele informatie vertaalt naar praktische ondersteuning voor haar brandweereenheden.

'Zo’n anderhalf á twee jaar geleden, zijn wij gaan oriënteren op het gebied van voertuignavigatie. Veiligheid en efficiency waren daarbij onze uitgangspunten.' aldus Remco Duerink. 'Belangrijk is dat de eenheden snel en veilig ter plaatse zijn. Op dat moment werkten we nog met losse navigatiesystemen, maar daarvan zag je vaak dat ze weinig tot niet gebruikt werden of dat het gebruik ten koste van de veiligheid ging, omdat de chauffeur hem tijdens het rijden nog moest instellen. Tevens zijn deze systemen niet geïntegreerd met onze backoffice systemen voor bijvoorbeeld wegopbrekingen.' Peter de Kraker legt uit; 'Op het moment dat er een melding binnenkomt en iemands pieper gaat af, dan gaat voor ons de teller lopen.  Wij hebben dan een wettelijke eis dat we binnen 8 of 12 minuten en uiterlijk 18 minuten ergens moeten zijn. Dat verschilt per object en wij moeten daar verantwoording over afleggen. Dat doen we nu doordat iemand op een mobilofoon C2000 indrukt ‘ik vertrek’ en bij aankomst weer ‘ik kom aan’. Maar dit kan natuurlijk veel beter automatisch geregistreerd worden, zodat onze medewerkers zich op de melding kunnen concentreren.'

““Waar onze vraag startte met het vinden van een goed navigatiesysteem, vonden we in de boordcomputer voor veiligheidsregio’s van Rietveld, een betaalbare oplossing die goed te integreren is met onze bestaande systemen en functies van derde partijen””