Drenthe Tours als sinds 2013 klantrelatie van Rietveld
“Met de automatische urenverantwoording besparen wij anderhalf uur aan administratie per dag”, aldus Klaas Jan de Vries, directeur van Drenthe Tours.”
“Rietveld was de beste optie, omdat wij al gebruik maakte van Trip en Rietveld als enige aanbieder de koppeling hiermee heeft, aldus Klaas Jan de Vries. Daarnaast stond ons de hele persoonlijke benaderring aan en de uitzonderlijke service van Rietveld. Ze denken echt met je mee. Zo zijn we begonnen met boordcomputers omdat we graag automatische urenverantwoording wilden hebben, die Rietveld aanbood.”
“Daarom zijn we in december 2013 begonnen met het proefdraaien met 1 bus en ongeveer 3 chauffeurs en aangezien dat goed ging zijn nu bijna al onze touringcars voorzien van EasyTrack en EasyDrive.”
“In het begin was ik sceptisch over de urenverwerking, wij hebben een ingewikkelde CAO maar na wat aanpassingen in het systeem ging dit juist heel goed. We besparen nu alleen al anderhalf uur per dag aan administratie, omdat EasyTrack de uren automatisch verwerkt en doorstuurt naar Trip, hierdoor is ook de kans op fouten aanzienlijk minder.”
“Hoewel een implementatietraject bij zo’n systeem niet makkelijk is levert het uiteindelijk alleen maar meer voordelen op. Nu is het bijvoorbeeld voor de planning makkelijk om te zien welke bus een last minute rit op kan pakken en kunnen wij de klanten beter voorzien van informatie over vertrek- en aankomsttijden. Voor ons is het ook voordelig dat we nu een rit direct na het eindigen kunnen factureren, voorheen kon dat door de chauffeur wel eens 3 dagen later zijn.”
Brandstofmanagement via EasyDrive
“Ik had het gevoel dat er voor ons ook nog veel te halen viel op het gebied van brandstofbesparing en daarom hebben we ook gekozen voor EasyDrive. Niet alleen hebben wij afgelopen jaar mede dankzij EasyDrive 10 tot 15 duizend euro bespaard aan brandstof, ook ontdekken we nu zelfs defecten aan onze voertuigen. Zo konden wij door de cruise control score zien dat de cruise control het niet meer deed en konden we achterhalen dat een defect in een touringcar zorgde voor een oplopend brandstofverbruik. Wij analyseren namelijk elke maand de gegevens en hangen daarnaast elke week de chauffeursscores en verbruiksgrafieken op. Hierdoor ontstaat er gezonde competitie onder de chauffeurs en helpen zij met hun zuinige rijgedrag mee aan de kostenbesparing.”